CARA TEMPAHAN





Cara tempahan melalui web (24jam 7 hari seminggu)


Harga berubah pada pukul 9.30am dan 4.30pm




1.Login (kalau belum login anda hanya dapat melihat harga pelanggan)


2.Klik teruskan sehingga jumpa ruangan pengedar


3.Klik di menu tempahan (atas sebelah kanan)


4. Klik pada produk yang hendak ditempah


5.Di ruangan catatan,boleh masukkan time bank in atau copy paste details jika transfer


-saya juga akan gunakan ruangan ini untuk catat nama,alamat,no tel pelanggan dan jumlah yang hendak ditulis di resit bagi order yang hendak dihntr kpd pelanggan.


6.Sahkan order


 Ramai terlepas pandang utk menggunakan ruangan catatan tu..byk manfaatnya..


sy biasa buat..utk produk bar dan dinar (hrga fix) sy trus bank in full,dan nyatakan time bank in/tarikh.


deposit sy nyatakan jumlah penuh.


untuk brg kemas sy byr 10% dulu sbb tk tau berat sebenar


 tip mudah :order brg kemas,dan call GCP minta maklumkan berat yg sebenar,jadi terus bank in sekaligus (tanpa deposit).Tujuan deposit 10% tu asalnya untuk mengelakkan dari dealer suka2 cancel.


 Cara menempah by phone :


 Jika melalui staff, 5 hari seminggu 10am-5.30pm


  1.Hubungi staff bahagian khidmat pelanggan untuk mengetahui harga pengedar


 NURUL HIDAYU BINTI MUHAIYAN (ayu)


HP : 013 - 318 0447 ada lagi no lain,sila rujuk web


  2.Sms kepada no berkenaan untuk maklumkan tempahan


sebagai contoh :


"Tempah 20g rt melur 916 1 unit ,rm178/gram,nama ,kod agen"


 Sebelum itu,tanya staff sama ada perlu sms atau tidak.Sms diperlukan kerana sebelum ini ada kes dealer yg tempah tapi tak mengaku.


3.Bayar deposit 10% atau lebih mudah jika anda meminta staff memaklumkan berapa berat sebenar (nanti boleh darabkan dengan harga dealer),dan bank-in sekaligus.


4.Maklumkan jika ada perubahan alamat atau jika untuk dihantar kepada pelanggan.


5.Staff akan hubungi anda sebelum barang diposkan untuk memastikan alamat untuk dihantar.

No comments:

Post a Comment